Dlaczego ulotki są ważne dla biznesu?

Ulotki to jedna z fundamentalnych składowych spójnego wizerunku firmy. To tradycyjna forma reklamy, która wciąż posiada wiele zalet. Istotne jest jednak, aby wyróżniała się unikalnym i charakterystycznym projektem  ten nie tylko zachęci do zapoznania się z umieszczoną w niej treścią, ale i sprawi, że taka ulotka będzie szybciej rzucała się w oczy. Co sprawia, że projekty graficzne są tak istotne dla przedsiębiorstw?

Oprawa graficzna ma znaczenie

Klasyczne reklamy w postaci ulotek czy wizytówek od lat cieszą się dużą popularnością. Zarówno wśród mniejszych firm, jak i wielkich korporacji. To przede wszystkim tania metoda reklamowa, która pozwala na prostą kontrolę jej dystrybucji oraz zwrócenie się do wybranej grupy odbiorców. Jako przedsiębiorcy całkowicie kontrolujemy treści, jakie umieścimy na ulotce i jaki format przybierze wybrany przez nas projekt. Co więcej, ulotki mogą jednocześnie funkcjonować jako kupony rabatowe czy oferty promocyjne – informacyjna treść połączona z kodem na zniżkę przykuwa uwagę odbiorcy i zachęca go do podjęcia działania. 

 

Niemniej jednak, aby taka metoda reklamy zadziałała, należy wybrać odpowiednie projekty ulotek. To jest, nie tylko ich treść, ale i estetyka powinny być dostosowane do sposobu, w jaki pragniemy być odbierani przez potencjalnych Klientów. Czy zależy nam na luźniejszej, swobodnej formie, czy raczej stawiamy na język oficjalny, specjalistyczny? Do jakiej grupy odbiorców kierujemy nasze działania lub też kogo chcemy zachęcić do skorzystania z naszej oferty (czyli poszerzyć dotychczasową grupę odbiorców)?

 

Ciekawa treść jako fundament dobrze zaprojektowanej ulotki

Projekt graficzny ulotki może sobą prezentować najlepsze rozwiązania wizualne, jednak jeśli w środku zabraknie odpowiednio zaprojektowanej treści, taka reklama nie zostanie w pamięci odbiorcy na długo. Informacje powinny być przede wszystkim atrakcyjne dla czytelnika. Szczególnie dobrze sprawdzą się proste i jasne komunikaty na temat oferowanych przez firmę usług czy innych działań, które chcielibyśmy rozreklamować. Ważne jest zachowanie równowagi pomiędzy merytoryką i fachowością tekstu a jego prezencją.

 

Ulotka może zawierać różnorodne informacje na temat firmy, na przykład: 

  • ofertę usług oraz cennik,
  • reklamę nadchodzącego wydarzenia, które organizuje lub bierze w nim udział,
  • recenzje Klientów dotyczące usług wykonywanych przez firmę,
  • zdobyte certyfikaty, wyróżnienia, nagrody,
  • krótką lub bardziej rozbudowaną notkę na temat dotychczasowej działalności,
  • galerię zdjęć,
  • dane do kont społecznościowych,
  • rabaty, vouchery, promocje.